Eerste reisverslag

Mensen, maak je klaar voor mijn allereerste reisverslag. Spannend? Ik vind van wel ;)

Tanzania is - naar mijn gevoel – een totaal andere wereld. Maar dan ook echt totaal anders. Er zijn heel veel mensen op straat; toyota’s, driewielers, brommers, ijscowagens, fietsen, bakfietsen, handkarren in diverse soorten en maten, maar met name veel mensen te voet, in oneindig verschillende kledij, op weg naar het een of ander of gewoon zittend langs de kant van de weg, veel straatverkopers met pinda’s, water, strijkijzers, verzin het en ze verkopen het. Overal waar je kijkt zijn kleine winkeltjes. Op het eerste gezicht lijkt het een totale chaos, maar na enige tijd herken je de patronen en begin je het systeem te begrijpen.

De eerste dagen tot woensdag hebben we in Dar es Salaam doorgebracht, in afwachting van de woon-werkvergunning, en hebben we met name rondgelopen en de stad en cultuur verkend. Typerend voor Tanzania is dat de aanvraag van de vergunning om onduidelijke redenen een vertraging van onbekende duur heeft opgelopen. Tevens typerend voor Tanzania is dat problemen niet bestaan - hakuna matata – en dat ze het gewoon naar Rubya sturen wanneer het een keer klaar is.

Woensdag hebben we ons gewaagd aan de 16 uur durende busreis van Dar naar Mwanza. Geen pretje, maar wel een mooie ervaring! We zitten nu in een soort van congrescentrum voor 25.000 TSH per nacht. Na snel hoofdrekenen besefte ik me dat ik voor de helft van mijn woonkosten in Nederland, hier in een hotel met ontbijt verblijf. Gisteren hebben we Mwanza verkend. Overal ben je hartelijk welkom. En als je laat merken dat je een paar woorden swahili spreekt, vinden ze je al helemaal geweldig. Zo kostten mijn stoere nieuwe slippers na wat kiswahili ineens geen 12.000, maar 3.000 TSH.

Zondag reizen we door naar Bukoba, met de boot over lake Victoria. Om 21.00u vertrekken we, en om 06.00u komen we aan. Ik ben benieuwd hoe gaar we zijn als we eenmaal in Rubya aankomen ;)

Dat was het, mijn internettijd zit er op.

Kwaheri!

Ps. Belangrijk: Ik ben zo slim geweest mijn Nederlandse simkaart in Dar kwijt te raken. Die is dus tegenwoordig geblokkeerd en mijn nieuwe nummer is (+255)6-56581239.

Pps. Iedereen bedankt voor de leuke kaartjes, smsjes, belletjes en e-mails!

Ppps. Paul zijn site is paulvanrensch.reismee.nl

Reacties

Reacties

Krissy

Klinkt helemaal leuk daar Roddy! Ik verheug mij al op mijn avontuur. Geniet ervan!

Duby

Mooi man! Geniet van je nieuwe slippers. :)

maartje

Goed begin collega!kijk uit naar meer verhalen.fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!groetjes Maartje

Marleen

Een mooi eerste verslag!
Klinkt geweldig leuk daar!
Heel veel kusjes xxx

Sietske

Hey!
Leuk verhaal, hopelijk ga je een onvergetelijke tijd tegemoed! Veel plezier daar, groetjes Sietske

Nynke

Hujambo!

Leuk om te horen dat Afrika gewoon echt Afrika is. Niks gaat zoals het hoort en hakuna matata! Heb nu al zin om volgende verhaal te lezen.

Liefs Nynke

nikky

Heeeeej Rodsy!

Wat leuk om eindelijk wat te kunnen lezen! :) Klinkt geweldig! Heel veel plezier en succes met hopelijk niet teveel gaar zijn! Veel groetjes uit het Nijmegen en ik hoor graag meer!

Liefs!
Nikky

Mama Martini

Het leek me al erg strak dat het zou lukken jullie vergunning in een keer te ontvangen ;) Blij te horen dat het allemaal op zijn Afrikaans gaat, gaat goed komen. Veel plezier met je nieuwe plakkies, lekker klepperen op die zanderige straatjes daar. Goede reis, geniet van je Tilapiaatjes aan boord van de boot en benieuwd naar de verhalen uit Rubya!! The place not to find on tha map.. petsjinggg.

Arthur

Hey Roddy! Goed om te lezen dat het voorspoedig gaat. Ik ben benieuwd naar je slippers. Veel succes & plezier met het vervolg van jullie avontuur!
groeten,
tuur
PS heb je Marleen al verteld over de parkeerboete..? ;)

Sandra

Lijkt wel of Afrika overal hetzelfde is. Lijkt net of je mijn eerste indrukken van Ghana beschrijft toen ik Sjoerd ging opzoeken. Ik ben nooit over de shock heengekomen geloof ik haha, daar was het bezoek te kort voor!

Veel plezier! X Sandra

Gem

Mooi verslag, ik kan t me helemaal voorstellen. Nu ben je goed met inburgering bezig met je nieuwe immer ;)

Arjan&Yvonne

Hey Roddy! Wat schrijf je je verhaal op z'n lekker typisch Roddy's :-) machtig mooi! Hopelijk is je bootreis niet zo bumpy als die met de bus. Geniet van alles wat je ziet! En we zijn benieuwd naar die snoezelige slippertjes van je, dus graag foto's :-) Groetjes!

Anniek

Hey Roddy!

Goed om te horen dat je bent aangekomen! Al lekker aan het genieten zo te horen!
Kijk uit naar je nieuw verhaal!

Anniek

Annegien en Nick

Heee Roddy, Mooi reisverslag en we hoorden van marleen dat je eerste werkdag ook goed was bevallen!!! Zijn benieuwd naar je volgende verhaal!! Liefs Annegien en Nick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!